Communicatie

Waarom een communicatietraining?

Communicatie is niet altijd even eenvoudig. Soms komen we anders over dan we eigenlijk willen, waardoor anderen ons verkeerd kunnen begrijpen. Waarom communiceert u zoals u communiceert? Waarom slaat u het ene moment dicht, terwijl u een ander moment goed uit uw woorden komt? Een goede communicatie is essentieel voor een goede samenwerking. Door uw eigen manier van communiceren onder de loep te nemen tijdens de communicatietraining samen met een van onze deskundige trainers kunt u zich zowel op persoonlijk als zakelijk vlak ontwikkelen in uw communicatie en die van uw omgeving.

communicatie klein website
PDF

Download folder Communicatie

Download 

Hoe ziet een communicatietraining eruit?

Met een communicatietraining van Reframe wordt u zich bewust van uw eigen manier van waarnemen, denken en handelen. U leert om congruent te communiceren, waardoor de kans op miscommunicatie vermindert. Bovendien leert u het gedrag van anderen te begrijpen en communicatiestijlen te herkennen, waardoor u beter wordt in het afstemmen van uw communicatie op de ander. Zo kunt u het beste uit uzelf en de situatie halen en verhoogt u de effectiviteit van uw communicatie.

Communicatie is een algemeen begrip. Bij Reframe bent u altijd verzekerd van een op maat gemaakte training met extra aandacht voor uw specifieke wensen. De training wordt helemaal afgestemd op uw persoonlijke ontwikkelpunten en de behoeften die er zijn. Zo kunnen wij een training bieden die persoonlijk, herkenbaar en doeltreffend is.

communicatie

Voorbeelden van trainingen op het gebied van communicatie zijn:

- Klantgerichte communicatie (hospitality). Steeds meer organisaties zetten de wensen van de klant centraal en werken vraaggericht. Deze manier van werken vraagt iets van uw houding, attitude, uitstraling en non-verbale communicatie. Reframe leert u door de bril van uw klant te kijken en het optimale uit uzelf te halen op het gebied van klantgerichte communicatie.

- Conflictmanagement. Het is niet nodig om conflicten uit de weg te gaan. Een conflict kan namelijk barrieres doorbreken of zorgen voor vooruitgang. Conflicthantering gaat dus niet om het vermijden van conflicten, maar om het vermijden van de escalatie ervan. Daarnaast leert u hoe u kunt omgaan de met spanning en weerstand die bij conflicten komt kijken.

- Feedback. Feedback is noodzakelijk om frustraties, onbegrip en verstarring te voorkomen. Veel feedback-trainingen richten zich op gesprekstechnieken, maar blijken in de praktijk geen of nauwelijks effect te hebben. Reframe besteedt in de training aandacht aan de onderliggende oorzaak hiervan. De moeilijkheid zit vaak namelijk niet in het formuleren van de boodschap, maar in de spanning en onzekerheid die komt kijken bij het aangaan van de confrontatie. Wij helpen u om los te komen van deze belemmeringen en spanningen en om doelgericht te communiceren.

- Interculturele communicatie. Steeds meer organisaties maken gebruik van professionals met verschillende culturele achtergronden. Dit leidt tot een verrijking van uw eigen standpunten en waarden, maar zorgt soms ook voor verwarring, miscommunicatie of frustratie. Tijdens de training geven we inzicht in culturele verschillen en overeenkomsten. Hierdoor kunt u gemakkelijker en effectiever communiceren met professionals uit verschillende culturen.

Het aantal dagdelen van de training wordt bepaald door de specifieke doelen die u heeft voor de training. Klik hier voor meer informatie over de verschillen tussen het aantal dagdelen.

Aan deze training zijn geen specifieke voorwaarden m.b.t. instroomeisen, vooropleiding en/of opleidingsniveau vereist.

Meer weten?

Heeft u een vraag of opmerking, of wilt u meer te weten komen? Neem contact met ons op, we helpen u graag.

Communicatietraining voor commerciële bedrijven, overheid en semi-overheid.

Reframe heeft ruim 22 jaar ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van trainingen voor commerciële bedrijven en overheid/semi-overheid zoals de o.a. de zorg (ziekenhuizen, verzorgingshuizen, doktersposten en huisartsenpraktijken) gemeenten, politie, brandweer, waterschappen, nutsbedrijven etc. Wij verzorgen een training, trainingstraject, coaching of workshop voor u op maat! Vraag vrijblijvend een offerte aan of bel naar ons kantoor voor meer informatie!

 

Neem vrijblijvend contact met ons op